Skip to main content

Veelgestelde vragen

Ik ben op zoek naar kinderdagverblijf. Verzorgen jullie ook rondleidingen?

Jazeker; je bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen op onze gezellige groepen! Vraag via de website onder het kopje Inschrijven een rondleiding aan. Een pedagogisch medewerker van de betreffende locatie neemt dan binnen enkele werkdagen telefonisch contact met je op om een afspraak in te plannen.

Hoe kan ik mijn kind inschrijven?
  • Ben je nog geen klant van TremaKids, vul dan het inschrijfformulier op onze website in
  • Ben je al klant of eerder klant geweest, neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website. 
Hoe kan ik een tweede (of volgend) kind uit mijn gezin inschrijven?
  • Maak je al gebruik van onze opvangmogelijkheden? Dan kun je een volgend kind via de mail aanmelden. We ontvangen daarvoor graag naam, geboortedatum, BSN en de gewenste opvangdag(en). We zullen je kind dan toevoegen aan het gezin waarvan de gegevens al bekend zijn in ons systeem.

Krijg ik voorrang op plaatsing voor een tweede (of volgend) kind uit mijn gezin?

  • Ja, als een gezinslid al gebruik maakt van onze opvang, krijgen tweede en volgende kinderen voorrang bij plaatsing.
Ik heb ingeschreven. Hoe gaat het nu verder?

Wat leuk dat je gekozen hebt voor TremaKids! Wanneer je de inschrijving hebt gedaan, ontvang je direct een automatisch verstuurd bericht zodat je weet dat die gelukt is. Wij verwerken de inschrijving in ons systeem en binnen 5 werkdagen ontvang je daarvan een bevestiging.

Vervolgens word je gebeld door een van onze medewerkers. Zij spreekt de inschrijving met je door om de opvangwens goed in beeld te krijgen. Mocht er direct een plaats beschikbaar zijn, dan wordt dit meteen besproken. Mocht dat niet het geval zijn, dan wordt je kind op een wachtlijst geplaatst. Zodra er een plekje beschikbaar komt, nemen we opnieuw contact met je op. In de tussentijd word je met enige regelmaat geïnformeerd over de stand van zaken.

Hoe lang van tevoren weet ik of mijn kind geplaatst kan worden?
  • We streven ernaar je bij een inschrijving ongeveer 4 maanden voor de gewenste startdatum te informeren over de plaatsingsmogelijkheden. Bij inschrijving van een baby proberen we al per de gewenste opvangdatum aan te geven wat er mogelijk is (7 maanden van tevoren).
  • Wanneer de gewenste startdatum op korte termijn is, nemen we binnen 3 weken contact met je op om de opvangwens door te nemen.
  • We begrijpen dat je snel duidelijkheid wilt hebben of en wanneer je kind geplaatst kan worden. Met de huidige ontwikkelingen in de kinderopvang zijn ook bij TremaKids wachtlijsten ontstaan. Het kan voorkomen dat we niet direct opvang kunnen bieden op de door jou gewenste dag(en). Dan kijken we graag of er – wellicht tijdelijk –  opvang op andere dagen mogelijk is. Of dat misschien een andere locatie van TremaKids uitkomst kan bieden.
Ik wil de bestaande opvang van mijn kind uitbreiden of wijzigen. Hoe pak ik dat aan?

Dit kan eenvoudig via de mail. Geef in deze mail de naam van je kind door, de gewenste wijziging en per wanneer je dit zou willen laten ingaan. Wij nemen dan contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Is het mogelijk om halve dagen opvang af te nemen?

Nee, halve dagopvang wordt niet aangeboden.

Hoe kan ik de opvang opzeggen? En wat is de opzegtermijn?
  • Opzeggen kan eenvoudig via de mail. De opzegtermijn is 1 maand en kan op ieder moment van de maand ingaan. Wanneer je bijvoorbeeld op 20 september opzegt, zal de opvang gestopt worden per 20 oktober. Zodra wij de opzegging hebben verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging per mail.
  • Wil je gedeeltelijk opzeggen? Ook dit kan per mail op dezelfde wijze.
Ik maak al gebruik van kinderdagverblijf bij TremaKids, krijg ik voorrang op plaatsing bij de BSO?

Ja, kinderen die al gebruik maken van opvang bij TremaKids krijgen voorrang bij doorstroom naar de BSO.

Hoe en wanneer is TremaKids bereikbaar?

Staat je vraag niet bij de veelgestelde vragen, dan kun je contact opnemen via ons contactformulier. Heb je een dringende vraag of een vraag die je liever niet digitaal wil stellen, dan kun je ons natuurlijk ook bellen. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 9:00-16:30 uur en op vrijdag van 9:00-16:00 uur op 0183-733200.

Veelgestelde vragen

Ik ben op zoek naar kinderdagverblijf. Verzorgen jullie ook rondleidingen?

Jazeker; je bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen op onze gezellige groepen! Vraag via de website onder het kopje Inschrijven een rondleiding aan. Een pedagogisch medewerker van de betreffende locatie neemt dan binnen enkele werkdagen telefonisch contact met je op om een afspraak in te plannen.

Hoe kan ik mijn kind inschrijven?
  • Ben je nog geen klant van TremaKids, vul dan het inschrijfformulier op onze website in
  • Ben je al klant of eerder klant geweest, neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website. 
Hoe kan ik een tweede (of volgend) kind uit mijn gezin inschrijven?
  • Maak je al gebruik van onze opvangmogelijkheden? Dan kun je een volgend kind via de mail aanmelden. We ontvangen daarvoor graag naam, geboortedatum, BSN en de gewenste opvangdag(en). We zullen je kind dan toevoegen aan het gezin waarvan de gegevens al bekend zijn in ons systeem.

Krijg ik voorrang op plaatsing voor een tweede (of volgend) kind uit mijn gezin?

  • Ja, als een gezinslid al gebruik maakt van onze opvang, krijgen tweede en volgende kinderen voorrang bij plaatsing.
Ik heb ingeschreven. Hoe gaat het nu verder?

Wat leuk dat je gekozen hebt voor TremaKids! Wanneer je de inschrijving hebt gedaan, ontvang je direct een automatisch verstuurd bericht zodat je weet dat die gelukt is. Wij verwerken de inschrijving in ons systeem en binnen 5 werkdagen ontvang je daarvan een bevestiging.

Vervolgens word je gebeld door een van onze medewerkers. Zij spreekt de inschrijving met je door om de opvangwens goed in beeld te krijgen. Mocht er direct een plaats beschikbaar zijn, dan wordt dit meteen besproken. Mocht dat niet het geval zijn, dan wordt je kind op een wachtlijst geplaatst. Zodra er een plekje beschikbaar komt, nemen we opnieuw contact met je op. In de tussentijd word je met enige regelmaat geïnformeerd over de stand van zaken.

Hoe lang van tevoren weet ik of mijn kind geplaatst kan worden?
  • We streven ernaar je bij een inschrijving ongeveer 4 maanden voor de gewenste startdatum te informeren over de plaatsingsmogelijkheden. Bij inschrijving van een baby proberen we al per de gewenste opvangdatum aan te geven wat er mogelijk is (7 maanden van tevoren).
  • Wanneer de gewenste startdatum op korte termijn is, nemen we binnen 3 weken contact met je op om de opvangwens door te nemen.
  • We begrijpen dat je snel duidelijkheid wilt hebben of en wanneer je kind geplaatst kan worden. Met de huidige ontwikkelingen in de kinderopvang zijn ook bij TremaKids wachtlijsten ontstaan. Het kan voorkomen dat we niet direct opvang kunnen bieden op de door jou gewenste dag(en). Dan kijken we graag of er – wellicht tijdelijk –  opvang op andere dagen mogelijk is. Of dat misschien een andere locatie van TremaKids uitkomst kan bieden.
Ik wil de bestaande opvang van mijn kind uitbreiden of wijzigen. Hoe pak ik dat aan?

Dit kan eenvoudig via de mail. Geef in deze mail de naam van je kind door, de gewenste wijziging en per wanneer je dit zou willen laten ingaan. Wij nemen dan contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Is het mogelijk om halve dagen opvang af te nemen?

Nee, halve dagopvang wordt niet aangeboden.

Hoe kan ik de opvang opzeggen? En wat is de opzegtermijn?
  • Opzeggen kan eenvoudig via de mail. De opzegtermijn is 1 maand en kan op ieder moment van de maand ingaan. Wanneer je bijvoorbeeld op 20 september opzegt, zal de opvang gestopt worden per 20 oktober. Zodra wij de opzegging hebben verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging per mail.
  • Wil je gedeeltelijk opzeggen? Ook dit kan per mail op dezelfde wijze.
Ik maak al gebruik van kinderdagverblijf bij TremaKids, krijg ik voorrang op plaatsing bij de BSO?

Ja, kinderen die al gebruik maken van opvang bij TremaKids krijgen voorrang bij doorstroom naar de BSO.

Hoe en wanneer is TremaKids bereikbaar?

Staat je vraag niet bij de veelgestelde vragen, dan kun je contact opnemen via ons contactformulier. Heb je een dringende vraag of een vraag die je liever niet digitaal wil stellen, dan kun je ons natuurlijk ook bellen. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 9:00-16:30 uur en op vrijdag van 9:00-16:00 uur op 0183-733200.